حسن نوروزی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: اعتباراتی که به استان فارس ابلاغ شده است اینگونه است که تا تیرماه سال ١۴٠١ فرصت برای جذب آن وجود داشته و می‌توان نسبت به جذب آن اقدام کرد.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه هزینه‌های عمرانی در حساب‌های دفتری ٧٠ درصد رشد دارد می‌توان گفت که ٧٠ درصد اعتبارات ابلاغی باید برای فعالیت‌های عمرانی تخصیص یابد.

نوروزی اضافه کرد: با توجه به اینکه چهار ماه از سال ١۴٠٠ نیز گذشته است بیش از ٣ هزار و ٢٠٧ میلیارد تومان از این اعتبارات به استان فارس تخصیص یافته است که از این مبلغ، یک هزار و ٨٠٣ میلیارد برای طرح‌های عمران ملی، یک هزار و ٢۵٧ میلیارد تومان طرح‌های عمرانی استانی است.

واریز ۶۵ درصدی تعهدات نیروی انتظامی

وی افزود: بر اساس برنامه قرار بود در سال ١٣٩٩ میزان درآمدهای استان فارس بالغ بر چهار هزار و ۵٠ میلیارد تومان باشد اما با تلاش‌های صورت گرفته میزان واریزی استان به خزانه دولت بیش از چهار هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس تاکید کرد: ٩٠ درصد درآمدهای استان بر اساس مالیات است و از این طریق می‌توان نسبت به افزایش درآمدهای وصولی استان اقدام کرد لازم به ذکر است که درآمدهای استان منابع دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به بخشی از جرایم رانندگی، صدور پاسپورت و… اشاره کرد.

حسن نوروزی گفت: با توجه به تعهداتی که برای نیروی انتظامی مشخص شده است و فعالیت‌های که بر اساس قانون انجام داده‌اند باید درآمدهای وصولی بیشتری به خزانه دولت واریز می‌شد اما تاکنون نیروی انتظامی استان فارس تنها ۶۵ درصد از تعهدات خود را اجرایی کرده است.

او در خصوص درآمدهای وصولی استان همچنین عنوان کرد: پس از افزایش ۵ درصدی درآمدهای وصولی استان، دولت نیز نسبت به پرداخت پاداش به استان فارس به مبلغ ١٧٠ میلیارد تومان اقدام کرد که این اعتبار در زمره اعتبارات هزینه‌ای استان قرار گرفت و مجموع اعتباراتی هزینه‌ای فارس از ٧۵٠ میلیارد تومان به ٩٢٠ میلیارد تومان افزایش یافت.

۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های ناتمام

نوروزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در سال ٩٨ در سطح استان فارس بالغ بر سه هزار پروژه ناتمام وجود داشت که این میزان در سال ٩٩ کاهش قابل توجه‌ای یافت.

وی اضافه کرد: در سال ٩٩ میزان طرح‌های ناتمام در استان فارس به دو هزار و ٣٠٠ طرح استانی و ١۵۵ طرح ملی و در مجموع به ٢ هزار و ۴۵۵ رسید.

او ادامه داد: برای تکمیل طرح‌های استانی بیش از ١٢ هزار میلیارد تومان نیاز است که این میزان اعتبار اگر تورم وجود نداشته باشد اعتبار ۴ سال استان فارس است این در حالی است که برای تکمیل طرح‌های ملی و استانی در مجموع نزدیک به ۴٣ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان فارس نیاز است.

پست سازمانی مدیریت برنامه ریزی نداریم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص معاونت برنامه ریزی گفت: اصلاً در چارت سازمانی این اداره پستی به عنوان معاون برنامه ریزی نداریم.

حسن نوروزی افزود: پیش تر شخصی در این پست فعالیت می‌کرد که از جمع مجموعه جدا شده است و شخص دیگری به عنوان سرپرست حوزه برنامه ریزی معرفی شده است.

این گفته‌های حسن نوروزی در حالی است که تا چند ماه قبل یکی از پست‌های رسمی این سازمان معاونت برنامه ریزی بوده و در بسیاری از جلسات خبری نیز حسن نوروزی وی را به عنوان مهمان معرفی کرده بود البته لازم به ذکر است این شخص طی چند ماه اخیر از حضور در این مجموعه استعفا کرده است.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز- خیابان قصردشت روبروی کوچه 78 جنب قنادی کامران 

کدپستی : 7186666547

تلفن : 07136266562

ایمیل  : anboohsazanefars@yahoo.com